כורסת קימה חשמלית התקדמות מהפכנית בכורסאות עמידה אפקטיביות

מהות הדברים

כורסאות חשמליות המסייעת בקימה הינו גורם מרכזי השולט בעצמאות של קשישים ואנשים עם מוגבלות הוא היכולת לעמוד מישיבה ממושב הכורסא. גורמים כגון כאב, טווח תנועה מופחת של מפרקים, נוקשות וחולשת שרירים מגבילים לעיתים קרובות את יכולת העמידה. תנוחת הישיבה בעמידה מופחתת עוד יותר בחולים שידיהם וכתפיהם סובלים מדלקת מפרקים שגרונית. בהשגת תנוחת ישיבה בעמידה אצל קשישים ואנשים עם מוגבלות, קיים סיכון ניכר לנפילה של האדם ולשבר בעצם. מטרותיו של כורסת קימה חשמלית מבית   KSCהן להשיג את המטרות הבאות: 1. לספק עזרה וסיוע הכרחיים על הכורסא  .2 לתאר את השלבים בפיתוח אב הטיפוס במנגנון חדשני, וכן לבחון את הביצועים של תנועת המנגנון בסיוע לאנשים עם מוגבלות בהשגת עמדת ישיבה ועמידה.


יתרונות כורסא חשמלית שעוזרת לך לעמוד

לכורסא המופעלת באמצעות חשמל יש את היכולת הייחודית לסייע ליושב להגיע למצב של ישיבה בעמידה בבטחה. החלק האחורי של הכורסא נשאר במצב קבוע כדי לתמוך בישבן של המשתמש במהלך הרמה מכנית בהדרגתיות איטית. החלק הקדמי של ההדום מתקפל בהדרגה ככל שהכיסא מתרומם כדי לאפשר למקם את רגלי המשתמש במנח אחורי יותר על הרצפה מבלי ליצור מצב של צביטה או חבלה. באמצעות השלט, הגובה שמושב הכורסא מתרומם ישתנה עם אורך הרגליים של היושב.



יתרונות מנגנון כורסת קימה חשמלית מבית KSC

כורסאות קימה הן כסאות שכיבה נוחים במיוחד המיועדים בעיקר לאנשים לאחר ניתוח, קשישים ובעלי מוגבלויות המציעים נוחות ותמיכה מקסימלית המאפשרים תנוחות ישיבה ושכיבה מרובות אך למעשה חברת KSC נותנת פתרון שונה הינו ריפוד כורסה אורטופדית שיתמוך למניעת לחץ כלפי מטה של הגוף שלך על פני כל נקודות המגע בישיבה ושכיבה בכורסא. מושב רך יותר מדי יכול להזיק מכיוון שהן מושכות למטה את עמוד השדרה והאגן עלול לגרום ללחץ כשאתה מוציא את עצמך מאחיזה ממצב ישיבה לעמידה.

אנשים רבים חושבים שהם צריכים לשבת זקוף לחלוטין, אך מחקרים מראים שלמעשה ישיבה בשכיבה בזווית 135 עד 145 מעלות טובה יותר לעמוד השדרה כאשר מנגנון ההדום מורם למעלה מכיוון שהיא מפחיתה את הלחץ השדרי ויעילה בהקלה על כאבי גב וזרימת דם טובה בכך פיזור יעיל של עומס משקל הגוף לאורך ורוחב עצם הזנב וכן תמיכת מזרן קפיצים אורטופדי וספוג וייסקו איכותי, מושב הישיבה האורתופדית של  KSC מאפשר תמיכה נכונה לגב ומביאה להקלת העומס המופחת על עצם הזנב, לרבות עמוד השדרה ומערכת השרירים. דחיסות החומר ממנו עשויה כרית הגב יותר בכ-35% מהכורסאות המתחרות ומעניקה יכולת תמיכה משופרת ביחס לכורסאות האחרות בשוק. ייצוב הגב תמיכתו בהתאמה אישית עבורך יאפשרו לך להתנהל בצורה יציבה ובריאה יותר בישיבה ובעמידה ללא חשש פיזי, הפחתה של כאבי רגליים וברכיים בהתאמת גובה המושב לרצפה יסייע למניעת דלקות ברגליים ושיפור הערנות.


מנגנון חשמלי יוצא דופן ממה שהכרת

באמצעות רעיון מבריק נבנה מנגנון E-Work (EASY Work), נרשמו רישומים של הכורסא הן בפן הפעולה והביצועים של הכורסא, והן בצד טכנולוגי נרשמו רישומים נפרדים במצב הקימה והשכיבה. אב הטיפוס של כורסא  E-WORK יוצר עם מפעיל חשמלי שנאי מתח נמוך המקטין את סיכון קרינה והתחשמלות המאפשר הגבהה של החלק האחורי של המושב. העיצובים השונים של הכורסאות במנגנון החדש הזה הבטיח שלא יהיו נקודות צביטה שעלולות לסכן את המשתמש או המסייע.

מסגרת בסיס שלו הבטיחה שהוא יציב ולא התהפך לאחור או לצדדים. לאחר ייצור מספר דגמים נולד אב הטיפוס, הוא נשלח לבדיקה והסמכה. הביצועים של כורסא בעל מנגנון E-WORK נקבעו בהתנסות שכלל חמישה קשישים או נכים שהתלוננו על קושי לקום ממושב הכורסא מישיבה. אנשים אלו התבקשו להגיע למצב עמידה לאחר שישבו בכורסא KSC ללא שימוש במפעיל חשמלי אלא בכוחות עצמם. שני אנשים לא הצליחו להגיע למצב עמידה, בעוד שלושה השיגו עמדת עמידה זו עם קושי פיזי ניכר ופוטנציאל לחוסר יציבות ותזוזה לא יציבה. כאשר משתתפים אלו השתמשו בכורסא בעלת מנגנון    E-WORKעם שימוש בשלט החשמלי, כל המשתמשים השיגו יעילות בעמידה קלה ללא קושי או חוסר יציבות. כיוון שכורסאות קימה מבית   KSCמאפשר לאדם להגיע למצב עמידה ללא סיוע, לכורסא יש יתרונות פוטנציאליים נוספים שלא הוערכו במחקר זה.


האם ביטוח רפואי מכסה רכישת כורסאות קימה?

כורסת הרמה או כורסת קימה חשמלית עשוי להיות מכוסה על ידי הביטוח שלך ברגע שהרופא שלך יציין רשמית את הצורך הרפואי שלו עבורך ויגיש מידע זה לחברת הביטוח. על פי הידוע יש לעמוד בדרישות הבאות כדי שכורסת הרמה יהיה מכוסה בביטוח:

  • למטופל יש דלקת מפרקים חמורה של הירך או הברך או מחלה נוירו-שרירית קשה.
  • המטופל אינו מסוגל לחלוטין לקום ממושב הכורסא באופן עצמאי.
  • בעמידה, המטופל אינו יכול ללכת באופן עצמאי ונעזר במטפל המסייע לו בעזרת הליכון או מקל הליכה. אם האדם צריך לעבור מישיבה בכורסא לישיבה בכיסא גלגלים, רמה זו של מוגבלות בניידות עלולה לתרום מחברות הביטוח לשלם עבור כורסת קימה.
  • מנגנון הרמת המושב הוא חלק ממהלך הטיפול של הרופא כדי להשפיע על שיפור בריאות האדם או לחילופיו העלול להידרדרות איטית במצבו של האדם.



ההשפעות המיטיבות לעמידה קלה ללא מאמץ בכורסת הרמה וכורסת עיסוי

קושי פיזי תועדו לפני מספר עשורים באנשים עם מוגבלויות לקום ולשבת. יתרונות אלו כוללים עבור כורסאות עיסוי או כורסאות חשמליות הפחתת לחץ הישיבה, הפחתת טונוס השרירים, ירידה בדה-מינרליזציה בעצם, ויסות מחזורי משופר, לחץ מוגבר בשלפוחית השתן, ירידה בלחץ במתח שרירי הגפיים העליונות, העלאת ההשתתפות בפעילויות יומיומיות עם משפחה וחברים. יתרון נוסף שאינו ניתן להפרכה הינו שהכיסא מבטל את הצורך בסיוע פיזי יומיומי מבני משפחה או אנשי שירותי סיוע, בזכות מושב קפיצים תאי כיסים מונע התפתחות של פציעות גב משביתות אצל עוזרי טיפול אישי. בנוסף, מסיר לחלוטין את הסיכון לכאב או נזק לאדם, המתרחש לפעמים עם סיוע ידני לעמוד, כגון פריקה או שבר של כתפיים שבריריות כבדומה לאגן האדם עם הרמתו למצב עמידה מתוך הבנה של היתרונות הרפואיים של כורסת קימה חשמלית השלימה בעיה קלינית הקובע כי מנגנון הרמת המושב הוא מוצר רפואי עמיד הכרחי מבחינה רפואית. על בסיס הערכת מוצר וביצועים נרחבת זו, אנו ממליצים על כורסת קימה מבית KSC  עבור קשישים וכן לאנשים עם מוגבלות כדי להשיג בבטחה תנוחת ישיבה ובעמידה.